Zgodnie z naturą rynku jedna organizacja czy przedsiębiorstwo sprzedaje towary drugiemu, a granice między nimi są bardzo wyraźnie zaznaczone. To samo ograniczenie charakteryzuje firmę prywatną sprzedającą — powiedzmy — mleko w proszku Departamentowi Rolnictwa. Ale jeśli rynek zostanie zastąpiony przez planowanie, a identyfikacja i adaptacja uzupełnią rekompensatę materialną, to sprawa przedstawia się zupełnie inaczej. Żadna wyraźna linia nie oddziela rządu od prywatnej firmy; linia ta staje się bardzo niewyraźna, a nawet wręcz urojona. Każda organizacja ma znaczenie dla innych; ich członkowie mieszają się ze sobą w codziennej pracy; każda organizacja zaczyna akceptować cele innych organizacji; każda adaptuje cele innych organizacji do swych własnych celów. Toteż każda organizacja jest przedłużeniem innych. Wielkiego dostawcę samolotów łączą z siłami lotniczymi więzy, które — choć pozornie różne — w zasadzie są tymi samymi więzami, jakie siły lotnicze łączą z rządem Stanów Zjednoczonych. W każdym przypadku najważniejszymi więzami są wspólne cele.