ZARZĄDZANIE I SKUTKI

Skoro zarządzanie i skutki współzawodnictwa działają na rzecz produkcji pry­watnej, usługi publiczne będą tym samym zdradza­ły tendencję do pozostawania w tyle. Popyt na samochody, angażujący wiele gałęzi przemysłu, a więc pociągający duże koszty, będzie nieuchronnie musiał pochłaniać o wiele większą część dochodu niż parki czy zdrowie publiczne albo nawet drogi, które nie stanowią nigdy przedmiotu współzawod­nictwa. Środki masowego przekazu w ich najwyż­szym stadium rozwoju atakują oczy i uszy społe­czeństwa, zachęcając do większego spożycia piwa, ale nie do budowy większej liczby szkół. Nawet mądrość obiegowa nie próbuje właściwie dowodzić, że stwarza to równe szanse wyboru między tymi dwoma rodzajami dóbr.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *