TWORZENIE POPYTU

Żeby tworzyć popyt na no­we samochody, musimy co roku wprowadzać skomplikowane i niefunkcjonalne zmiany, a potem poddawać konsumenta bezwzględnym naciskom psychologicznym, żeby go przekonać o ich znacze­niu. Gdyby ten proces miał ulec zachwianiu bądź załamaniu, skutki byłyby niepokojące. A tymcza- sfem teraz istnieje już wielkie zapotrzebowanie na szkoły, szpitale, zburzenie slumsów i zmianę zabu­dowy miejskiej, urządzenia sanitarne, parki, tere­ny zabaw, policję i tysiąc innych rzeczy. O tych potrzebach prawie wszyscy są przekonani. Istnieją one — jak to codziennie wyjaśniają wprawieni w tym urzędnicy różnego stopnia i pokroju — ale pieniędzy na te cele nie można uzyskać. Doszło więc do tego, że postęp i wzrost zatrudnienia w za­kresie dóbr prywatnych osiągamy wyłącznie za cenę coraz bardziej zapamiętałych perswazji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *