Dziewczynki zasadniczo skłaniają się ku opiekuńczości. Interesują je inni ludzie i mają dobrze rozwinięte uczucie empatii (którego odwrotnością, jak wielu rodziców mogło się przekonać, jest świetnie wykształcona umiejętność manipulowania). Jako symbol typowo żeńskich cech marketingowcy wybrali kolor różowy, dlatego reklamy skierowane do dziewczynek to najczęściej chmury różu, w których unoszą się kolejne lalki do kolekcji, pluszowe zwierzaki i przybory do pielęgnacji włosów. (Szczotkowanie włosów ma duże znaczenie ewolucyjne. W odległej przeszłości młode ludzkie samice nawiązywały przyjaźnie, iskając się nawzajem; ich współczesne rówieśnice znajdują przyjemność we wzajemnym czesaniu się i układaniu sobie włosów, natomiast marketingowcy kuszą je, aby zamiast tego modelowały fryzurę Barbie). Dziewczynki zdradzają mniejsze niż chłopcy zainteresowanie techniką, ale także je można przyciągnąć do komputerów takimi stronami, jak Barbie’s EverythingGirl, na której wszystko śpiewa i tańczy w błyszczących różowościach, albo Hello Kitty.