PROCES TWORZENIA WYOBRAŻEŃ

Jednakże proces tworzenia tych wyobrażeń jest o  wiele mniej widoczny niż proces stwarzania po­pytu konsumpcyjnego. W rezultacie zaś wiara w te wyobrażenia jest o wiele głębsza. Popyt na pa­pierosy czy mydło wytwarza się „z przymrużeniem oka”; nie wszyscy zainteresowani naprawdę są zdania, że używanie ich wyrobów stanowi gwa­rancję długiego, szczęśliwego czy też nieskończenie niewinnego życia. Fachowo wykonane „nabranie” klientów może być czasem źródłem zawodowej du­my. Ale wyobrażenia o państwie, przeciwnie, trak­tuje się bardzo poważnie. Ludzie, którzy te wyo­brażenia stwarzają lub też jeszcze częściej utrwa­lają, czynią to z największą powagą. Ba, sami w nie wierzą. Rezultatu swych zabiegów nie uwa­żają za obraz rzeczywistości, lecz za samą rzeczy­wistość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *