POZORY MYLĄ

Credo (ame­rykańskiego businessu) zawiera uogólnioną nie­ufność i pogardę wobec polityków i biurokratów, bez względu na to, do jakiej partii należą i jakiej polityki bronią czy jaką realizują.” Pozory jednak mylą. Do niedawna ton i postawę businessu w tych sprawach określali przedsiębior­cy. Nie będąc krępowani pod względem politycz­nym przez żadną organizację, wypowiadali się naj­szczerzej. W przeciwieństwie do członków techno- struktury odczuwali też różne żale. Członkowie technostruktury nie wypowiadali się lub po prostu powtarzali skargi przedsiębiorców na rząd, albo­wiem była to mądrość obiegowa businessmana, albo też dawali wyraz swej potrzebie autonomii w zakresie wewnętrznych decyzji. Kierownictwa organizacji businessu, powodowane siłą inercji, w dalszym ciągu recytowały litanię skarg przed­siębiorców, ci zaś nie widzieli tego, że przystoso­wanie się państwa do potrzeb dojrzałej korporacji było zasadniczym źródłem ich kłopotów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *