POPARCIE DLA OŚWIATY

Z biegiem czasu poparcie dla oświaty wyraża nie tylko potrzeby systemu przemysłowe­go, lecz także wzrastającą siłę polityczną stanu pedagogów i naukowców. Wychowawcy, którzy stawiają sobie cele polityczne, różnią się od innych jedynie pod tym względem, że sprawiają wrażenie, iż motywy, jakimi się kierują, cechują się niezwykłą czystością.Usługi państwa, które nie są bezpośrednio zwią­zane z potrzebami systemu przemysłowego, cieszą się o wiele mniejszymi względami. Działają tu dwa czynniki. Usługi, których system przemysłowy nie potrzebuje, a które państwo nieuchronnie musi świadczyć, podlegają negatywnej dyskryminacji. System przemysłowy przywiązuje znaczenie do mydła i środków do czyszczenia zębów; przeja­wia się to w reklamowaniu ich, wpływającym na popyt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *