Kultura konsumpcyjna
Poświęcenie własnym dzieciom czasu i uwagi i stanie się dla nich wzorem do naśladowania to doskonały punkt wyjścia. Jednak kultura na podwórkach i placach zabaw nie zmieni się dopóty, dopóki sterowana będzie przez marketing. Obecnie wszystkie dzieci – bez względu na to, jak je wychowano na podwórku muszą stawiać opór wszechwładnemu kultowi mody. Zakaz reklamy skierowanej do dzieci, jaki obowiązuje w Szwecji, byłby krokiem we właściwym kierunku. Powinniśmy też przyjrzeć się bliżej temu, co Ed Mayo z National Consumer Council [Narodowej Rady Konsumentów] nazywa „bandyckim państwem Internetu”. Nie wolno nam czekać, aż politycy, również zniewoleni przez wielki biznes, sami wystąpią z konkretnymi propozycjami. Rządy państw uczynią to tylko wówczas, kiedy rodzice sięgną po demokratyczną siłę i zaczną walczyć o wypędzenie z elektronicznej wioski wszystkich bandytów, którzy manipulują umysłami naszych dzieci.