DETOKSYKACJA KULTURY KONSUMENCKIEJ

Kontroluj programy i filmy oglądane przez twoje dziecko w telewizji czy na DVD – zestaw do oglądania filmów umieść we wspólnej części domu i staraj się jak najczęściej oglądać programy razem z dzieckiem. Zwracaj uwagę na marketing i reklamy, obserwuj mody i trendy, miej świadomość metod, za pomocą których reklama apeluje do dzieci. Ogranicz najmłodszym dostępne dla nich programy do stacji niekomercyjnych oraz wybranych DVD i wideo. Kiedy starsze dzieci zaczną już oglądać stacje komercyjne, bawcie się w „Wytrop reklamę”, aby pomóc dziecku nauczyć się rozróżniania rozrywki i marketingu. Rozmawiaj z dzieckiem o reklamach, produktach i markach. Oglądajcie wspólnie reklamy i przedyskutujcie, w jaki sposób marketing wykorzystuje nadzieje, obawy i potrzeby ludzi. Omówcie: w jaki sposób obraz, muzyka, slogan reklamowy itd. wpływają na nasze samopoczucie? do jakiego stopnia dany produkt odpowiada temu, co obiecywała reklama? czy w prawdziwym życiu naprawdę istnieją takie rodziny, jak pokazywane w reklamach? (czy ludzie z reklam przypominają prawdziwych?) do jakiego stopnia posiadanie czegoś może przynieść zadowolenie i co oprócz posiadania jest ważne w życiu? co tak naprawdę oznaczają używane w reklamach takie słowa, jak: wartość, wybór, miłość, naturalny, ekscytujący? Oglądając z dzieckiem reklamę, baw się z nim w „Czego nam nie mówią?” (jakie fakty dotyczące danego produktu zostały pominięte i dlaczego). Na przykład, czy reklamując jakąś żywność jako „nisko- tłuszczową” wspomniano o wartości kalorycznej jej pozostałych składników, takich jak cukier?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *