Nagrywaj ulubione programy dziecka na wideo i naucz je szybkiego przewijania podczas pokazywania reklam. Pobawcie się z dziećmi i przyjaciółmi w testy konsumenta. Zróbcie „ślepą próbę” z jedzeniem i napojami (batony, płatki śniadaniowe, ketchup, napoje gazowane), mieszając produkty markowe ze zwykłymi z supermarketu. Czy potraficie dostrzec różnicę? Do jakiego stopnia reklama wpływa na wasze wybory?
Nie poddawaj się naciskom – im wcześniej okażesz dziecku stanowczość, tym lepiej. Kiedy podejmiesz decyzję, trzymaj się tego. Twoje dziecko, bez względu na wiek, prędzej czy później zrozumie, że nie ma odwołania. Miej jasno określone zasady wydawania pieniędzy. Określ, za co będziesz/nie będziesz płacić regularnie, oraz wysokość kieszonkowego. Kiedy twoje dziecko zapragnie czegoś ekstra, naucz je, że w takich wypadkach ma albo oszczędzać, albo poczekać na tradycyjny czas obdarowywania prezentami, np. pod choinkę czy na urodziny. Angażuj dziecko w podejmowanie decyzji, tak aby nauczyć je mądrego wykorzystywania informacji marketingowych i innych okoliczności. Pozwól dziecku pomóc sobie sporządzić listę zakupów i wspólnie przedyskutujcie wybór produktów spożywczych. Przedyskutujcie inne rodzinne inwestycje (samochód, wakacje itp.); wysłuchaj uważnie argumentacji dziecka i pozwól mu wziąć udział w podjęciu decyzji. Ogranicz czas oddziaływania kultury konsumenckiej na twoje dziecko, angażując je w inne zajęcia – rodzinne wycieczki, sport, hobby