WIĘKSZY DETALISTA

Zatem większy detalista jest niezmiernie wyczulony na podbija­nie cen przez dostawców. I bardzo mu się opłaca stworzyć potęgę rynkową, dzięki której może na­rzucać niższe ceny.Siłę tę daje się wykorzystać jedynie wtedy, kie­dy dostawcy korzystają z czegoś, co mogą utracić, na przykład kiedy potęga rynkowa przynosi im dochody, których mogą zostać pozbawieni. A więc tak jak i na rynku pracy, każdy detalista z innej sfery zarówno dla ochrony, jak i dla zysku chce stworzyć siłę przeciwważną, kiedy związana z nim interesami firma dysponuje potęgą rynkową. Kry­tycy sugerowali, że są to przypuszczalnie zjawiska ważne, ale z pewnością z sobą nie powiązane. Można tak twierdzić, ale tylko wówczas, jeśli ne- i guje się wszelkie podobieństwa między zjawiska­mi społecznymi. W tym wypadku sytuacja rynko­wa pozostaje taka sama. Motywy działania są iden­tyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *